"גדולי ישראל סמכו על חוק הגיוס בגלל שבוגי היה שר הביטחון"

'אני נלחמתי בשביל מדינה יהודית שתוציא בחורי ישיבות מבית המדרש?!', הוא הזדעק, 'אנחנו נתלוש בחורים מהגמרא?' בשביל זה נלחמנו 2000 שנה?'
איתי גדסי No Comments on "גדולי ישראל סמכו על חוק הגיוס בגלל שבוגי היה שר הביטחון"

כניסת ליברמן למשרד הביטחון מעלה את מפלס החרדה במפלגות החרדיות • אייכלר מודה: "למרות ההסכמים הקואליציוניים – רוח המפקד עלולה לחלחל" • על יעלון: "האיש הזה הציל את עולם התורה, אין ולא יהיה מי שמעריך באמת לומדי תורה כמוהו"

שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
'אני נלחמתי בשביל מדינה יהודית שתוציא בחורי ישיבות מבית המדרש?!', הוא הזדעק, 'אנחנו נתלוש בחורים מהגמרא?' בשביל זה נלחמנו 2000 שנה?'
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כניסתו הצפויה למשרד הביטחון של יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן מכניסה את הנציגות החרדית בכנסת לכוננות ספיגה ולהיערכות מוגברת בשל החשש מאיושו של דמות עוינת את המגזר, את המשרה בעלת משמעות קריטית לגיוס בני הישיבות.

"כל מה שגדולי ישראל סמכו ידיהם על חוק הגיוס, זה כי שר הביטחון הוא בוגי יעלון", אומר לאתר 'קול חי' ח"כ ישראל אייכלר, "למרות המחויבות להסכמים הקואליציוניים, השפעת רוח המפקד עלולה לחלחל ולפגוע עמוקות במרקם העדין של חוק גיוס בני הישיבות".

אייכלר הפליג בשבחיו של שר הביטחון היוצא, אותו הגדיר כמי ש"לא היה ולא יהיה מישהו שהעריך באמת את לומדי התורה כמו בוגי יעלון". הוא פרש את ההיסטוריה הפוליטית של יעלון, במהלכה עמד בצמתים קריטיים לחוק גיוס בני הישיבות, כשהוא עושה את הכל בכדי להיטיב עמם.

"בתקופת ממשלת נתניהו-מופז, הוסמך ח"כ פלסנר להעביר חוק של גיוס מלא, 'און רחמים' (בלי רחמים א. ג.). הוא הגיע אז ליעלון שכיהן כשר לעניינים אסטרטגיים, במטרה להתייעץ על ניסוח החוק לפני הגשה לממשלה, שהסתגר שעה ארוכה בחדר, עבר על החוק ושערות ראשו סמרו".

"'אני נלחמתי בשביל מדינה יהודית שתוציא בחורי ישיבות מבית המדרש?!', הוא הזדעק, 'אנחנו נתלוש בחורים מהגמרא?' בשביל זה נלחמנו 2000 שנה?'". אייכלר המשיך להתרפק על זיכרונותיו הנעימים מימי יעלון. "נסעתי באותו ערב ברכב, העניין התפוצץ, יעלון התראיין ברדיו, חיכיתי לשמוע האם הוא יענה את אותם דברים שאמר לפלסנר, ואכן, הוא אמר בגאון: 'אני לא מוכן לחיות במדינה שלוקחת בחורים מהגמרא".

"איך אתה מסביר את זה שלא עוצרים את אלה שלא מתגייסים?! זה לא פחד מההפגנות, זה פחד שלא לפגוע בעולם התורה. האיש הזה הציל את עולם התורה", מסיים אייכלר.



0 תגובות